Sem-2




Assalamualaikum 

Sem-2 dah nak masuk . Alhamdulillah sem-1 dah berlalu pergi , peperiksaan pun dah lepas dan dah tahu keputusan macam mana . Sekarang ini , kena menaikkan lagi supaya bertambah baik dari sebelumnya . Tengok kawan-kawan dapat dekan , 4 flat gembira rasanya . Walau keputusan saya tak seberapa Alhamdulillah saya puas hati . Mungkin rezeki saya sampai situ dan saya nak perbetulkan balik kesalahan dulu yang saya buat supaya lepas ni saya dah tak buat lagi . Nampak kat situ ALLAH  nak bagi peluang kat saya untuk saya lebih berjaya . 

Subjek pun makin susah tapi InsyaALLAH boleh buat selagi kita mampu . Kalau kita tak cuba dulu mana tahu susah atau tidak . Sesetengah pendapat subjek ni ok dan ada kata subjek ni susah tapi kita sendiri kena motivate diri kalau subjek itu kita boleh buat . Diri sendiri kena ada matlamat dia nak capai , kalau dia kata lepas ni dia nak minum air , dia akan berusaha cari air sampai kat peti sejuk dan ambil air sejuk ibaratnya lah . 

Tapi setelah kita masuk belajar , mungkin kita ada pakar dalam subjek tertentu kita jangan lupa kat kawan belakang kita yang mungkin nak kita tolong dia orang . Satu pengalaman saya , jangan kita sombong . Bila orang luahkan pendapat kita terima ja sebab mungkin itu kelemahan kita dan apa yang dia kata tu betul . Kita jadilah muslim yang baik dan kemas . Ikut apa ALLAH suruh , tinggal apa yang ALLAH larang . Ibu bapa kita hormat mereka . Guru-guru , kawan-kawan . 

Belajar dengan orang soleh/solehah , nanti kita nak jadi macam tu juga <;

Begitu juga yang lain tau . . . 

6 comments:

Anonymous said...

huit,,

wah,,subjek akaun inshaa allah senang,,,
move forward!
ayuh!!,BUKTIKAN PADA DIRI SENDIRI!
semoga dekan sem 2,amin :)

wah hebat wah wah hebat hebat

Fatin Nur Nabilah Roslan said...

Waalaikumussalam , InsyaALLAH wahai jebat . Amin amin .

Nampak sangat wah hebat-hebat dia tu . haha

Hayisa Neerza said...

InsyaAllah fatin juga akan dapat dekan. kena berkawan dengan org yg hebat untuk jadi hebat dan orang yang soleh/solehah untuk jadi soleh/solehah. Suka ayat fatin yg tuh :)

Fatin Nur Nabilah Roslan said...

Waalaikumussalam ,

InsyaALAH Hayisa Neerza . Amin atas doa awak . Moga awak juga macam tu .

Sama-sama nak jadi Muslim yang baik (:

Anonymous said...

hey,,tin2...
assalamualaikum,,hah,,blog baru :)
anak kecil pergi bandar,
kerana ingin mencari ikan,
sya budak baru belajar,
salah dan silap tolong betolkan<< :)

http://hatisamase.blogspot.com/

Fatin Nur Nabilah Roslan said...

Waalaikumussalam , wah hebat . Alhamdulillah


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !