Rabu - 21/3/2012

As'salamualaikum , 

Alhamdulillah , segala puji bagi ALLAH S.W.T yang MAHA SATU dan MAHA SEMPURNA . Selawat dan salam atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W . Doa juga buat ahli keluarga Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat handai Baginda Nabi Muhammad S.A.W juga . 


Tahu tak rabu ini ada apa ? 

HA ! Hari bersejarah memberikan seribu pertanyaan kepada semua mantan SPM 2011 . Hari ini juga bakal kami semua ketahui keputusan kami setakat mana . Apa bidang yang secocok dengan kami . Menandakan esok merupakan detik ini . InsyaALLAH lepas jam 10.00 A.M bermulalah peristiwa ini . 


Nak pakai baju apa ?

Ada sesetengah sekolah memakai pakaian sekolah dan ada juga yang pakaian bebas . Tidak kira pakaian apa yang dipakai asalkan ia sopan dan kemas . Tidak mencurigakan orang ramai yang melihat . Bersederhana kan bagus (':


Sebelum keluar rumah nak buat apa ?

Cium tangan dan dahi ibu bapa . Baca doa keluar rumah , bacalah ayat Kursi sebagai pelindung buat diri . Mudah-mudahan dengan usaha yang sedikit ini ALLAH melihat ya . Ikhlas dengan niat kerana ALLAH S.W.T (': 


Sebenarnya , macam cikgu saya kata . Memang malam sebelum tarikh tu berdebar , tak nak tak nak tidur . Macam boleh terbuka mata tu sepanjang hari . WAH ! Fenomena yang luar biasa bukan ? . Mudah-mudahan keputusan kita semua memudahkan kita memasuki ke IPTA yang kita minati dan sesuai . Memudahkan kita memahami , menerima mata pelajaran yang diberi . Amin . Kabulkanlah Ya ALLAH .

Sebenarnya tak ada apa-apa modal nak bagi tahu . Sebagai seorang hamba ALLAH , manusia , murid , anak semua kita tahu apa yang terbaik untuk diri . Selagi ia tidak melanggar hukum hakam ALLAH . Bertawakal dan berserah , hati akan berasa lapang dengan apa jua keputusan yang akan tertulis di kertas slip itu . InsyaALLAH . 

Ada cadangan :

Malam ini lepas maghrib atau tidak kira bila masanya di rumah masing-masing mari kita sama-sama baca Yassin , mohon betul-betul pada ALLAH . Tapi bukan masa susah sahaja kita minta pada ALLAH tapi waktu senang juga ya . Mudah-mudahan malaikat mendoakan kita , ALLAH jua memakbulkan doa kita semua . Amin .

 Nak mengira waktu ?


p/s : Saya harap semua dapat yang terbaik . Cemerlang dunia dan akhirat . Amin (':


2 comments:

Shahirah said...

Assalamualaikum..
insyaallah..mudah-mudahan ya sahabatku.

Fatin Nur Nabilah Roslan said...

Wa'alaikumussalam ,
InsyaALLAH . Amin , mudah-mudahan


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !