Mula esok

As’salamualaikum ,

Alhamdulillah , setelah sekian lama menunggu akhirnya datang juga . Sebelum itu selawat buat junjungan Mulia Nabi Muhammad S.A.W . Doa buat ahli keluarga Nabi Muhammad S.A.W , para sahabat Nabi Muhammad S.A.W , ibu bapa , sahabat , guru-guru , jiran tetangga , muslimin muslimat yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia .

Alhamdulillah , segala pujian bagi ALLAH . Walau ujian datang menimpa diri dengan penyakit yang terdahulu aku harus / sering / selalu mengingatkan diri agar jangan putus asa dengan semua ini . Anggap ini seperti permainan , bukan maksudnya ALLAH nak buat diri ini susah tetapi jangan kita salahkan apa-apa . Supaya dapat merasa manisnya ujian tu . Sebenarnya kena setkan kat minda .

Kalau minda ni set ‘Negatif’ apa-apa yang dilakukan kalau baik manapun mesti macam tak boleh nak ‘ngam’ . Tapi cuba kalau minda ni di setkan ‘Positif’ apa-apa perkara yag dibuat mesti mudah dan senang . Ia peringatan buat saya juga bukan kerana saya ini lebih baik atau apa tapi sama-sama kita perbaiki apa yang tak betul lagi sebelum masa tidak lagi diberi .

“ Ya ALLAH , jika ini perjalanan hidupku maka berilah diriku ini kekuatan “ ,  Amin .

InsyaALLAH esok permulaan selepas hampir lama menunggu . Belajar memandu kereta . Sahabat lain dah dapat ‘P’ InsyaALLAH saya juga nak jadi macam tu pula . Perancangan perlu dilakukan dan ketentuan hanya ALLAH yang menentukan . 


Jadual belajar ;

HARI
 MASA
RABU  (7.3.2012)
3.15 P.M
JUMAAT  (9.3.2012)
1.00 P.M
ISNIN (12.3.2012)
3.15 P.M
RABU   (14.3.2012)
3.15 P.M
KHAMIS  (15.3.2012)
3.15 P.M


Okay , itulah jadualnya . Tadi di call oleh untie tu . Beb , sangat gementar . Tanya pengalaman sahabat yang berpengalaman ni kan . Lihat temu bual kami-kami . Tanya macam nak ujian JPJ pula . Huhu .

Me : You , bagi sikit tips / motivasi tentang belajar ni ?
You : Mula-mula , pastikan masuk kereta tutup pintu dulu baru betulkan cermin sisi kanan / kiri / belakang .
Me :  Lagi ? Nak bukak aircond (penghawa dingin) boleh tak ?
You : Buat apa T.T , belajar bukak tingkap laa .
Me : Kasut sukan boleh pakai ? Kat tempat kaki tu kena pakai kasut yang elok-elok kan ? Kalau tak , nak pijak lain terpijak lain .
You : Boleh . Jangan pakai slide shoes (kasut leper perempuan tu) sebab tapaknya ada yang licin . Jadi nanti tak terpijak pula benda kat bawah kaki tu .
Me : Ohh , nak bawa berapa kilometer ?
You : Dalam litar , bawa slow je . Pakai gear satu je .
Me : Ohh , terima kasih you .

Okay , memanglah tak ingat conversation (temu bual) ni seberapa sangat tapi ada lebih kurang macam ni . Pertanyaan ni semua tertanya-tanya dalam minda ni . Jadi tanyalah orang yang kita kenal sebelum tanya orang yang kita tak kenal . Ibu ayah banyak membantu juga . Thanks a lot .

Harap-harap buat sekali je . Amin . Sebab jumaat hari yang test JPJ jadi dapat terus buat test JPJ minggu tu juga sebelum ambil keputusan SPM :3 . Seram , mimpi macam-macam . Harap-harap itu cuma mainan tidur aja . Belajar memandu 10 jam . Sehari 2 jam . Moga-moga 10 jam tu sangat cukup untuk practice make perferct . Amin . Sekadar yang mampu (:

p/s : Doakan saya semoga diberi kekuatan tenaga , akal fikiran , kesabaran , positif minda dan semua yang baik . JazaakALLAHu Khaira . Amin .

No comments:


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !