Beliau bernama pendidik

As'salamualaikum , 

Aku berkenalan dengan beliau . Aku sayang beliau . Beliau sangat mengambil berat tentang aku . Aku takut kalau gara-gara aku beliau berbuat dosa ? Aku tak tahu apa akan jadi lepas ini . Namun , aku hendak jadi seperti beliau walau aku cemburu sebenarnya . Ya , malu rasanya bila dapat jumpa dengan beliau . InsyaALLAH dengan izin ALLAH . Beliau kalau boleh nak aku ikut apa yang beliau buat . Nak sama-sama dapat apa yang beliau dapat . Tak kedekut dengan benda baik . Kalau boleh beliau nak ajak aku pergi sana duduk sama-sama kat sana dengar halaqah kat sana . Tapi memandangkan jarak yang agak berbeza . Huhu , dengan twitter , telefon , blog dapat kami hubungi . Mudah-mudahan beliau sihat di sana . Beliau sudah berjaya , sudah menjadi seorang pendidik . Anak murid beliau sangat sukakan beliau . Beliau sekarang sudah bergelar guru yang sampai akhir hayat , akan dipanggil guru . Moga segala bekalannya di dunia menjadikannya sangat beruntung di akhirat . Amin . 

Moga beliau sentiasa teguh imannya menjadi seorang hambaNya , umat Nabi Muhamamd S.A.W yang kental jiwanya , anak buat ibu bapa , sahabat buat sahabatnya yang lain , pendidik , pendakwah dan sebagainya . Apa yang baik segalanya datang dari ALLAH . Beliau sangat kuat matlamatnya , kejar hidup sampai jauh dari keluarga . Aku bukan ingin memuji beliau tapi sebagai semangat untuk aku juga lepas ini . Memang kehidupan tidak seperti yang dibayangkan . Indah semuanya ? Tapi dengan kesemua yang diberikan indah dari ALLAH , hanya dengan mata kasar berkata tidak bukan ? Nafsu , aku juga begitu . Hem , maafkan hambaMu ini Ya ALLAH .

Kepada beliau .  Moga ALLAH memberkati dirimi sekeluarga & orang disekelilingmu .

Ini blog beliau Perjalanan Mencari Tuhan 




p/s : Moga saya dimaafkan . Aku cinta Islam . I like being a Muslim & Muslimah . Wallahualam .

2 comments:

sya-hi-da said...

salam

okay, dah baca. erm, rasa macam tak layak je dengan apa-apa yang tertulis tu.

T_T

Bella said...

Wa'alaikumussalam ,

Ok saya dah baca komen akk .

Akk , hem saya lagilah tp jangan kata mcm tu

T.T


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !