Rahsia waktu ke-7

As’salamualaikum ,

Alhamdulillah bertemu lagi di blog ini . Segala puji bagi ALLAH yang telah memberikan kita semua kesempatan dan dengan izinNya juga saya diberi keizinan menulis dan diberi anda semua membaca artikel ini . Selawat dan salam buat Rasulullah S.A.W begitu juga doa buat ahli keluarga dan para sahabat perjuangan baginda Rasulullah S.A.W . Amin .

Baiklah , pada malam ini ada satu rahsialah juga yang ingin saya bagi tahu . Walaupun mungkin ia bukan rahsia sangat tapi rahsialah . Haha . Firstly , memang tak tahu nak cerita dari mula macam mana . Tapi ! InsyaALLAH , moga dipermudahkan . But , ia bukanlah terlalu personal Cuma nak bagi tahu rahsia ‘WAKTU KE-7’ ini datang dari mana ?

Ada seorang kakak bertanya kepada saya tentang kenapa ‘WAKTU KE-7’ tajuk di blog saya  ini . Sebelum ini ada juga yang bertanya soalan yang lebih kurang macam tu tapi saya tak jawab sebab waktu tu mungkin saya tak patut cerita apa-apa . Tapi , judul ‘WAKTU KE-7’ ini bukanlah misteri sangat sampai nak travel cari maksud tersirat ni , macam cari harta karun pulak . Haha . But , even ia tak misteri tapi ia istimewalah . 




Kenapa istimewa WAKTU KE-7 ?

#Ia merupakan salah satu judul sebuah buku komik yang pertama diberi oleh seorang kawan saya dahulu  .

Okay , memang tak sangka sangat dia bagi . Saya memang minat komik gempakstarz tapi tak sangka dia akan bagi buku ni betul-betul . Sebagai tanda terima kasih dia pada saya . Apa-apa pun terima kasih . Buku tu kan mula-mula entah pergi mana . Waa tahu saya memang tak pandai jaga barang sangat ;3 tapi Alhamdulillah , jumpa juga ! Rupa-rupanya dekat dalam beg sekolah agama adik , dia pergi bawa ke sekolah . Woo , minta izin dulu ya . Hehe . Dulu tak minat komik , tapi bila kali pertama baca , ohh menggoda jiwa kot  ;& .


#Ia merupakan nombor yang saya suka

WAKTU KE-7 see ? Ada no 7 kan ? Haha , no kegemaran . Sebab ? TL saya . Huu , tekalah T.T .


#Tak ada orang guna nama ni lagi kot

Haha , sebab macam unik aja kot . Ya lah , kadang-kadang bila belek-belek blog orang lain kita dapat pelbagai nama blog masing-masing . Itulah kreativiti , setiap orang ALLAH sudah anugerahlah sesuatu yang tersendiri . Alhamdulillah .

Bila dapat komik tu , saya simpan buat koleksi . Ya , nak jadikan perpustakaan pun ok tak ? Hehe , berangan . Tapi bukan sekadar buku macam ini aja , buku-buku yang lain seperti ilmiah , keagamaa , masakan , motivasi dan selain itu . Ya laa , bila minat membaca ni banyak yang boleh dapat . Semakin banyak kita baca semakin banyak yang sebenarnya kita tidak tahu . Itulah , kuasa ALLAH . IlmuNya tidak pernah padam dan lupus .

Namun ! Janganlah beli majalah-majalah yang tak senonoh . Ia peringatan buat saya juga , kadang-kadang memang pergi kedai-kedai yang ada jual majalah atau buku-buku ada juga jual majalah hiburan . Ia terjadi juga dekat saya . Jadi muhasabah diri , mana satu perlu kita pilih . Majalah yang bawa kita dapat pahala atau dosa  ? Nauzubillahminzalik . Moga saya sendiri cepat-cepat larikan mata dari  melihat , larikan tangan dari membeli , larikan kaki untuk pergi ke tempat lain .

Ok , majalah Solusi merupakan salah satu majalah yang bagus . Memberi info yang berguna bagi kita sebagai hamba ALLAH yang lemah ini . Kalau macam dulu contohnya kita selalu membeli majalah yang banyak menceritakan tentang artis dan isu semasa artis sekarang apa kata kita tukar ke arah majalah yang membawa kita ke arah yang diberkati ALLAH . Setiap manusia boleh berubah kan ? InsyaALLAH , tak mustahil kalau dia dulu ni memang tak tahu pasal agama tapi kalau ALLAH izinkan , pintu hatinya terbuka , ia tak mustahil . ALLAH MAHA MENGETAHUI . ALLAH nak cuba kita fikir bahawa Dialah sahaja yang Berkuasa . Takdir itu telah ditetapkan olehNya .

Okay , apa puas tak pasal WAKTU KE-7 ni ? Mungkin ini yang dapat saya kongsikan . InsyaALLAH , setiap yang berlaku ada hikmah . Saya Cuma nak cerita . Hehe . Maaf ya kalau saya salah kata atau silap . Tolong betulkan , dan InsyaALLAH saya terimanya .

p/s : Saya harap ia simple + mimple

2 comments:

ismisyahida. said...

salam.

akhirnya, menjawab jugak. sapelah 'kakak' yang bertanya tu. eh.

takpe, nama itu sampingan.yang penting isi-isi yang ada. kan?

moga belog ini menjadi salah satu cara untuk kita 'memberi' kepada orang. menulislah selagi boleh. yeay! ^^

Fatin Nur Nabilah Roslan said...

Wa'alaikumussalam , hehe . Ia InsyaALLAH , macam URL blog ni juga . Ia mcm pelik . Boleh gelak kalau sebut . Haha . Apa-apa pun terima kasih akak . InsyaALLAH , moga sy mcm tu . Aminn .


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !