Nak bercerita

As'salamualaikum , 

Alhamdulillah kepada ALLAH S.W.T kerana memberi masa ini buat kita semua . Gunakan dengan manfaatnya wahai diri dan diri anda . Amin . Selawat dan salam jangan dilupakan buat Nabi Muhammad S.A.W yang telah banyak memberi syafaat samada kita sedar atau tidak . Kebenaran tetap yang benar . Benar dan palsu itu jauh bezanya . Jangan dicampur gaulkan kerana ia tetap tidak sama . Doa buat ahli keluarga Rasulullah S.A.W , para sahabat Rasulullah S.A.W , ibu bapa , sahabat handai kita , guru-guru , jiran-tetangga , muslimin muslimat yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia dan begitu juga diri sendiri . Amin .

Okay , malam ni penat . Haha baru lepas pergi mydin lepas zuhur tadi . Mydin seremban . Pendalaman sikit , tersorok . Bila tengok , besarnya . Mydin murah juga , ayah ada kata . Bila nak beli barang-barang masuk universiti nanti beli kat Mydin aja . Tempatnya bersih dan memang menepati citarasa . InsyaALLAH , mudah-mudahan saya dan sahabat lain dapat . Memang teringin sangat walau diri ini banyak kekurangannya dalam pelajaran . Mudah-mudahan , dapat masuk . Amin .

InsyaALLAH bila kita dikelilingi dengan sahabat-sahabat yang memang niat nak belajar , nak berjaya kita akan turut ikut sama . Kenapa ? Sebenarnya , kawanlah lebih kuat pengaruhnya buat diri kita . Kadang-kadang masalah remaja salah satunya berpunca dari pengaruh kawan . Kerana itu pemilihan kawan adalah amat dominan . Alhamdulillah , ALLAH memberikan saya sahabat yang sentiasa memberi sokongan . Yang baik diikuti , yang tak baik sentiasa berkongsi dan berbincang sesama macam mana nak selesaikan masalah itu . Syukur kepada ALLAH . Moga ALLAH merahamati sahabatku dan semuanya ya (: . Amin . 


Haha , HA ! Okay , pasal kereta memanglah 'manual' sukar . Haha , OKAYLAH ! Tapi 'auto' mudah . Haha , yeah manusia memang semuanya nak mudah je . Dunia dah berubah katakan . Mhuaa , tapi dari sukar tu sebenarnya kita akan tempuhi yang mudah . Sebenarnya benar . Tak ada orang yang malas akan berjaya tapi orang yang berjaya tak ada yang malas . Contoh macam kita ambil lesen kereta . Kalau ambil kereta 'manual' nanti bila nak bawa kereta 'manual' dan 'auto' pun boleh TAPI kalau ambil kereta 'auto' sahaja bila nak ambil lesen hanya kereta 'auto' sahaja boleh bawa . Kalau bawa kereta 'manual' hukuman dia sama macam kita tak bawa lesen . Dah kena mata demerit . Ceh , jadi guru pula  . Keputusan di tangan anda XD .


' Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian '


Dunia dah makin tua. Tanda-tanda kiamat pun dah banyak terjadi. Ya ALLAH aku banyak silap dan salah. Aku tahu itu dosa namun aku lakukan juga. Ya ALLAH, terima kasih Engkau masih sedarkan diri yang lemah ini . Redhailah perbuatan kami . Tanamkanlah sifat ikhlas dalam diri . Jadikan dunia ini manfaat untuk kami perolehi di hari kiamat nanti . Ya ALLAH bagaimana diriku di hadapanMu nanti . Aku tersungkur atau apa Ya ALLAH . . . Ya ALLAH ampuni daku ampuni daku ampuni daku . 

p/s : Ya ALLAH jangan hilangkan hidayat dan petunjukMu dalam diri kami . Jangan kami lupa untuk mensyukuri sebaik-baiknya apa yang telah kami dapat . Ini semua dariMu . Tetap hanya dariMu sahaja . Amin . JazaakALLAHu Khaira . Wallahualam .



No comments:


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !