Budak manis

As'salamualaikum 

Ohh , apa khabar semuanya ? Alhamdulillah semuanya sihat kan ? Hari ini hujan turun dari pagi sampailah malam ni . Rezeki yang Allah turunkan itu , nikmat yang amat . Jadi , Alhamdulillah . Today morning , ada jemputan kenduri kahwin dekat kawasan perumahan . Anak kepada kawan ibu saya yang bersanding . Wah ! Pasangan pengantin bagai cincin dengan permata gitu . Semoga perkahwinan ini diberkati oleh Allah s.w.t dan berkekalan sehingga ke akhir hayat . Moga cepat dapat baby ye .

Ya ya , nak bercerita mengenai seorang gadis manis . Ohh , nak tahu kah siapa gerangan itu ? Nama beliau Nur Syahirah Bt Abdul Rahim , 16 tapi sebenarnya dah nak dekat 17 pun kan kan sheera . Dilahirkan di dunia ini dan terbuka mata comel beliau itu pada tanggal 20 August 1994 . She loves her ibu and abah and her friends . Anda dan saya juga begitu loves our ibu and ayah and friends .


Alhamdulillah , beliau sekarang sudah selamat berada di rumah . Iyelah , beliau tinggal di asrama jadi jarang balik ke rumah . Jadi saya merindui beliau namun saya akur  " kerana pengorbanan mengejar ilmu itu penting " . Walau beliau jauh di mata namun tetap di hati dan doa saya . Ohh , saya tahu ! Dia seorang yang lawa samada dalam mahupun luar . Itu yang saya inginkan . Jadi (!) anda jangan mengada-ngada nak ambil beliau dari saya tau ! .Beliau seorang sahabat yang amat mengambil berat kebajikan temannya yang lain . Kata beliau " kalau nak nangis ajak sheera sekali tau " . Look ? Baik sungguh budak manis ni . 

Ukhuwah yang dibina itu biar kerana Allah , insyaAllah Allah berkati ukhuwah yang dibina ini . Selagi kita beriman kepadaNya . Hati di dalam itu yang penting dan menjamin keutuhan perhubungan yang kekal sehingga hujung nafas . Allah itu suka kita berbuat baik kepada sesiapa sahaja . Budi yang baik itu pasti akan dibalas dengan baik . Ingat ! Syaitan amat menggeruni hamba Allah yang ikhlas melakukan ibadat . Jika kita ikhlas dalam apa jua perkara yang kita lakukan , ganjaran yang kita dapat tidak terkira dari Allah Yang Maha Pemurah .

“Iblis menjawab: Demi kekuasaan Engkau, aku akan sesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hambaMu yang ikhlas" (Surah Shaad: Ayat 82-83)"







Nur Syahirah Binti Abdul Rahim 



Hey ! Tengok atas sana . Beliau lah . Sheera saya copy past gambar anda ya . You dont mind kan kan (: . Terima kasih sebab angguk tau . Ha , sheera yang tersayang nak tahu saya suka bila : 


- Sheera suka tolong saya
- Sheera tak kesah kalau saya kata dia budak manis 
- Sheera seorang yang jujur 
- Sheera pendengar yang setia 
- Sheera selalu mesej saya 
- Sheera kan bagi tahu bila beliau akan balik dari asrama 
- Sheera akan spend duit syiling beliau untuk call saya dari asrama 
- Sheera sentiasa tanya khabar saya 
- Sheera sangat berani tempuhi rintangan hidup 
- Sheera suka kan add math 
- Sheera sentiasa ceria walau di mana beliau berada 
- Sheera sentiasa bagi saya sokongan 
- Sheera sentiasa nasihatkan saya 
- Sheera selalu pesan suruh saya jangan lupa makan 
- Sheera sangat menyanyangi ibu , abah dan kawan beliau 
- Sheera seorang yang jitu dirinya 
- Sheera seorang yang pegang teguh pada prinsip hidupnya 
- Sheera seorang yang penyanyang 
- Sheera sayangkan semua orang 
- Sheera itu seorang yang peramah 
- Sheera sentiasa humble 
- Sheera suka tak duduk diam if tengah gelisah 
- Sheera sentiasa skype dengan saya 
- Sheera pandai tangkap gambar 
- Sheera suka buat lawak 
- Sheera kata beliau sudah tidak mengantok waktu kimia dalam kelas 


Ohh , banyak dan banyak lagi yang ada pada beliau . Yang saya tulis ini , seciput je . Ada banyak tak terkira dan tak tersebut . Biar Allah sahaja tahu bagaimana perasaannya saya bila bersahabat dengan beliau . Biarlah sahabat itu bagai bayang-bayang kerana ia setia menemani kita dari pelangi yang kadang-kadang akan hilang begitu sahaja . Kecerian beliau sama juga keceriaan saya . Kesedihan beliau sama juga kesedihan saya . Jadi (!) . Jangan jangan nak buat dia sakit hati dan disakiti ada faham ? Bagus . Sebelum itu , beliau juga ada blog tau . Ini tekan sini cepat semua berbaris nak follow beliau TEKAN SINI !

Beliau sentiasa ada dekat dengan saya . Kalau saya sedih , beliaulah pujuk saya . Kalau saya gembira beliaulah buat lawak pada saya . Beliaulah buat semangat saya naik kembali . Eh , sahabat saya yang lain jugak tau . Beliau seorang yang gigih berusaha agar dapat membanggakan keluarga beliau teruatama her ibu and abah . Beliau sentiasa berusaha untuk mendapatkan apa yang beliau impikan . Usaha itu kan tangga kejayaan . Kalau tak ada usaha macam mana tangga menunggu kejayaan nak bina ? Jadi , jangan berputus asa dalam mencapai kejayaan yang kita impikan . Allah tak suka pada hambaNya yang mudah berputus-asa . Jangan kita mengeluh namun ucaplah Alhamdulillah kerana setiap yang berlaku ada kebaikan dan hikmah yang tersembunyi . 


Surat cinta kepada beliau 

Assalamualaikum, 
 Terima kasih berbillion kerana sudi jadi sahabat kepada saya yang tidak seberapa ini , namun anda itu begitu berharga buat saya sheera . Kalau anda nagis , resah , gelisah , tak sihat saya pun akan nagis , resah , gelisah dan tak sihat . Jadi jaga makan minum ya . Sheera jaga solat tau , banyakkan baca Al-Quran , berzikir dengan mengingatiNya . Jangan lupakanNya walau mana sheera berada . Sheera jangan lupa makan ya . Jaga diri jugak ya , nanti dah masuk sekolah balik jangan lupa call saya tau . Dah balik rumah pun jangan lupa beri tahu saya tau . Pelajaran tumpukan tau sama juga pada diri saya ini . Sheera lepas kelas je , terus masuk bilik jangan melencong mana-mana tempat ya . Hoho , saya sangat riasaukan anda . Jadi seorang kakak , pelajar dan anak yang banggakan orang lain dan anda sudah berjaya itu sheera . Berkata YES pada diri anda . Jangan peduli apa orang kata pada kita selagi apa yang kita lakukan itu betul . I never forget you budak manis . Saya juga mohon ampun dan maaf selama kita berkenalan dan buat sheera tearasa ya . Yang baik itu datang dari Allah dan kesalahan itu dari diri saya sendiri . Kenangan kita bersama amat indah kalah manisnya dengan gula lolipop dan ice cream . Sheera dah pergi tidur okay ? Esok bangun kita masak ikut resepi opah yang hebat tu okay ? Kita buat breakfast dekat opah nak tak ? Yeah kita berdua dah pandai masak lah kan kan ? * Angguk cepat . InsyaAllah kita berdua pandai masak jika kita berusaha kan . May Allah bless you dear . Saya sayang anda jadi sentiasa senyum tau . Alhamdulillah




  
TERIMA KASIH SHEERA  
 

2 comments:

Anonymous said...

assalamu'alaikum (: wah wahh ! malunya saya . hahah . tak sangka lahh awk tulis ni . haishh . touching (':

Fatin Nur Nabilah Roslan said...

Wa'alaikumussalam , gambar anda sangat besar di situ . haha , saya pun tak sngka anda komen ni . jangan touching , nnti saya turut sama (: . Terima kasih sudi jadi sahabat saya


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !