Menakutkan . .

As'salamualaikum , 


(!)
.
.
.
.
.

satu makhluk yang aku takutkan sangat...nak tahu..mari sama-sama kita ungkap!!

.
.
.
.
.
.

arghhh CICAK LIPAS (!)


secara jujur dan sejujurnya memang aku berani takut makhluk Allah ini. masa kecik-kecik dulu lagilah. takut macam ada pencuri masuk rumah aja (!) tapi sebenarnya hanya lipas je. adoii.  mungkin disebabkan aku perempuan memang takutkan haiwan yang berkaki enam empat saja ni. masa dekat rumah lama, haiwan ni banyak menginap kat dalam bilik air. wahwah (!) ingat hotel ke.. walaupun bilik air sebersih mana tapi masih dia mahu menetap kat situ. memang takut sesangatlah + geli = pukul. hehe. 


pada suatu hari....
waktu aku masih lagi sekolah rendah. awal-awal pagi biasalah mengeliat dulu (!) hehe. lepas bangun, barulah masuk bilik air. time macam nilah haiwan ni datang. nak pergi sekolah jugak ke ? ayoyoy. mungkin anak-anak dia pun perlukan pendidikan yang sewajarnya kot. perkara pertama bila jumpa :


(1) perhati dengan teliti

:

(2) tengok gerak-geri haiwan ini


:

(3) ambil lesung sesuatu benda 

:

(4) barulah mulakan senam mulut apa lagi
JERITLAH (!) 


:


nama pertama yang dipanggil mestilah papa ayah tersayang. penyelamat terhebat masa itu. ayah dengan gaya tersendiri ketuk pintu dulu barulah tendang pintu itu. kesian pintu jadi mangsa. haha. beli pintu barulah jawabnya.nasib baik aku dapat dikeluarkan dengan selamat. *macam kebakaran pulak kan. keluar je dari bilik air, menangis ;(. lepas itu ibu pujuk. anak pertamalah katakan. hee. 


lepas ibu dah berjaya memujukku. aku pun siap-siap pergi ke sekolah. dengan beg yang kecik besar dariku, aku memulakan langkah dengan gagah. wahwah . ibu kata ' sudahlah itu, jangan menangis je'. aku menjawab ' yang lipas nak datang kat situ kenapa?' apa-apapun sekarang aku takut beranilah katakan. taklah menjerit bila jumpa lipas tapi senyap dan buat tak endah je. kalau aku tak ganggu dia, so dia taklah ganggu aku. buatlah kerja masing-masing dan tak perlu sibukkan tentang hal orang lain. 




eh (!)


.
.
.
.




nak berterima kasih jugaklah kat lipas-lipas yang telah buat aku takut dulu. lipas nilah yang telah memotivasikan menjadikan aku dari takut kepada berani dengan serangga kecik ini. terima kasih lipas-lipas. hehe. dan mintak maaflah kalau aku terbunuh tercederakan lipas-lipas ni. maafkan aku ye.





 









No comments:


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !