Lawan

As'salamualaikum , 

Alhamdulillah walau daku lupa untuk mengucapnya dalam kehidupanku . Bagaikan lupa untuk daku ungkapkan meskipun itulah ucapan yang bagus untuk daku basahkan di bibir yang ALLAH S.W.T ciptakan untuk daku . Pagi yang basah dengan bau-bauan air hujan semalam , daku sedikit sekali mensyukuri , menghargai , melihat kuasa ALLAH S.W.T walaupun sebenarnya ia terjadi disekeliling daku . Mata daku berfungsi dengan sempurna , tiada yang kurang namun kenapa begitu alpanya , lupanya daku untuk melihat semua kehebatan ALLAH S.W.T ini . Mati tidak mengira masa , umur , tempat dan selainnya . Mati boleh menjadikan rupa itu berubah , kerana takutkan , gerun dengan ayat itu . Kerana itu , memang memohon itu perlu , pohon pada ALLAH MAHA ESA . Pabila memohon , janganlah malas , janganlah tidak membasahkan telekung dengan air mata bersih itu . Daku pinta hati itu , hati yang itu , hati yang sangat menyayangi-MU dan utusan-MU , Rasulullah S.A.W . Selawat ke atas Baginda Muhammad S.A.W . Aku lupa itu ini , seperti diri ini tiada jiwa dan pengisian . Menangis rasanya melihat gelak-tawa lain dihadapan ini . Bagaimana rasanya itu . Tipu jika daku tidak pernah gembira . Gembira itu perasaan yang keluar dari muka melalui hati . Sejauh mana gembira itu kekal jikalau hati ini sedih membisu . 


Lawanlah godaan SYAITAN 
Lawanlah semampu BOLEH 
Lawanlah sehingga MASIH BERNYAWA 
Lawanlah jikalah dengan TANGISAN

Tanyailah orang-orang soleh mengapa dia tidak berhibur : " Bagaimana hendak bergembira sedangkan mati itu dibelakang kami,kubur di hadapan kami,kiamat itu janjian kami,neraka itu memburu kami dan perhentian kami ialah ALLAH "
(via Aku Islam )


ALLAH S.W.T sangat menyayangimu . Ya ALLAH , cintailah daku pada sesuatu yang Engkau cintai dan jauhilah daku padda sesuatu yang Engkau murkai . Amin .

No comments:


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !