Aku pinta padaMu



As'salamualaikum ,

Ya ALLAH hatiku bagaikan menangis kerana mudah layu dengan hasutan syaitan . Selamatkan IMAN , AKIDAH , HUBUNGANKU TERHADAPMU , ISLAM dalam diriku . Aku mengaku atas segala dosa yang telah aku lakukan , aku cemburu dengan orang lain kerana itu aku mohon jadikan cemburu ini cemburu yang baik agar dapat membawa diriku ke arah yang baik . Bukan aku tidak suka berkawan , namun aku lebih suka untuk diam . Bantulah hambaMu ini Ya ALLAH . Aku hanya berharap IMAN , AKIDAHKU KUKUH DI HATI . Bantu aku bersangka baik dan percaya terhadapMu yang MAHA ESA . Amin . 

Aku berharap aku ikhlas menulis dan menadah tangan kepadaMu Ya ALLAH . Aku nak ikhlas keranaMu Ya ALLAH . Maafkan diriku yang tidak sempurna ini . Hanya ALLAH MAHA SEMPURNA . Aku hendak menjadi baik di hadapanMu dan baikku ini biarlah tidak dilihat oleh manusia , dan janganlah aku berfikir supaya orang lain melihat pekerjaanku ini Ya ALLAH agar aku tidak hidup dengan riak yang binasa . Amin .


Aku berharap penulisanku ini tidak membawaku jauh lagi kepadaMu tapi biar ia dekat lagi kepadaMu . Bila aku menulis , aku ingin hatiku sekali terpaut sebagaimana jari-jemariku melekat di keyboard ini . Ya ALLAH , janganlah penulisanku ini hebat dari yang lain . Aku harap setiap penulisanku ini sederhana di mata orang lain dan cukup hanya itu sahaja . Ya ALLAH , pabila aku ubah latar belakang blogku ini aku harap aku dapat buat sebaik yang aku boleh tanpa niat ingin hebat daripada orang lain .  Ya ALLAH , aku harap aku tidak selalu membelek bilangan sahabat yang mengikuti aku di blog ini , dan aku berharap agar aku sederhana dan redha serta merelakan setiap apa yang berlaku . Jangan aku berasa rugi dengan apa yang terjadi kerana InsyaALLAH , mungkin itu yang terbaik untuk hari selepas ini . Amin .


Ya ALLAH pabila ada yang komen postku , pertama yang terdetik di dalam diriku biarlah 'IKHLAS' semata keranaMu . Aku pohon jauhilah daku dari syirik . Ya ALLAH , nasihat orang lain untuk aku , bairlah aku ambil walau sepatah . Jangan hanya mereka sahaja perlu aku ambil nasihatnya tapi ibu bapaku , adik-beradikku , guru-guruku , orang lebih tua dariku dan sebagainya . Aku mohon agar aku dapat lakukan itu . InsyaALLAH . Amin Ya Rabbal Alamin . 

No comments:


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !