Baca perutusan





As'salamualaikum , alhamdulillah ALLAH masih mempertemukan kita kembali . Mari kita panjatkan rasa syukur kepadaNya dan berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W . 


Baiklah , saya ingin berkongsi sedikit tentang aktiviti sepanjang minggu sebelum ini di sekolah saya . Sekolah yang dinamakan Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Rinching yang terletak di Semenyih , Kajang berhampiran dengan Bangi . Okay , dipendekkan cerita minggu lepas adalah minggu koperasi sekolah saya . 


Jadi , saya salah satu pengawas koperasi yang memegang jawatan juga dalam koperasi ini . Sebenarnya tiba-tiba sahabat saya memberitahu bahawa saya , Nur Afina dan Nurul Aisyah bahawa kami bertiga akan membaca perutusan dari menteri-menteri yang besar untuk disampaikan ucapan mereka pada warga sekolah sewaktu perhimpunan rasmi . Tanda kata-kata rasmi dari mereka pada Hari Koperasi yang disambut setiap tahun di semua tempat .


Baiklah saya dengan perasaan yang bercampur baur , takut , gerun , gementar walaupun pernah berucap di atas perhimpunan namun rasa takut menyelubungi diri itu masih ada . Kata orang putih nervous konon (: . Mhuaa , sebelum berangkat ke sekolah ibu berpesan : 




Akak nanti mulakan dengan Bismillah dan sudahi dengan Alhamdulillah


Itulah ucapan dan kata-kata yang keluar dari seorang ibu yang telah membesarkan saya 17 tahun ini . Terima kasih ibu ((: . Yeah , memang pagi tu dengan keadaan tidak selesa kerana tanpa disangka saya selsema pada malam sebelum majlis itu berlangsung . Itulah , ALLAH dah tetapkan sesuatu tanpa kita duga namun semua itu ada hikmahnya .  


Dengan izin ALLAH majlis itu berjalan dengan baik . Alhamdulillah , saya dan sahabat yang lain sudah juga selesai berucap perutusan . Lega rasanya . Huaa , tapi ada kejutan lagi . Wahh , ALLAH ITU MAHA PEMURAH . Saya dan sahabat saya yang lain mendapat anugerah Koperal Terbaik Koperasi . Alhamdulillah , cara ALLAH nak berikan rezeki itu sangat unik . Terima kasih Ya ALLAH . Mudah-mudahan , kami semua dapat gunakan kelebihan yang telah Kau berikan buat kami ini dengan sebaiknya dan untuk kebaikan orang ramai juga . 


Selasai sudah majlis , pihak koperasi sekolah kami memberikan sedikit cenderamata kepada guru dan pelajar . Setiap guru akan mendapat sebatang pen dan marker manakala bagi pelajar akan mendapat sebatang pen . Okaylah tu kan ? (; . Alhamdulillah , siapa nak bagi pen kat kita free sekarang ni ? Ya tak ? Hehe . Jangan diungkit , terima sahaja dan ucap terima kasih . Habis cerita (: .


Alhamdulillah itu sahaja ingin saya kongsi , Yang baik sentiasa dari ALLAH dan salah silap dari kekurangan saya sendiri yang kerdil ini . Tegurlah saya jika anda sayangi saya , teguran anda amat saya hargai . Walahualam . Terima kasih atas kesudian membaca sahabat ;D 

















No comments:


JAZAKALLAHU KHAIRA , SEMOGA BERMANAFAAT !